Gezondheidscentra en patiëntervaringen

Verbeter uw organisatie met patiëntenervaringen!

Dialoog

Een dialoog met de patiënt leidt tot betere gezondheidszorg. ARGO biedt veel mogelijkheden om de dialoog met uw patiënten aan te gaan en te onderhouden. We hebben een flexibel aanbod voor u: afgestemd op uw unieke wensen en behoeften!
Het programma wordt ingevuld op basis van een adviesgesprek met een senior-adviseur/onderzoeker van ARGO. Wat zijn de doelen en ambities van het gezondheidscentrum/samenwerkingsverband?Hoe kijkt u aan tegen de actuele thema’s (bijv. zelfmanagement, preventie, e-health). We nemen dan ook de eventuele ‘verplichtingen’ mee. Denk aan de PREM Farmacie, NPA Huisartsen, GEZ indicatoren voor samenwerkingsverbanden, CQI’s ketenzorg Dementie en een module chronische zorg.

Naast patiëntervaringen ook verwachtingen

De ontwikkelingen in de gezondheidszorg gaan razendsnel. Er kan steeds meer thuis en er ligt heel wat op het bordje van de eerstelijnszorg. Wat verwachten kwetsbare ouderen van uw gezondheidscentrum? Wat is de behoefte aan specifieke services, zoals een avondspreekuur of preventie?
Naast de ervaring van de patiënt is het goed om zicht te krijgen op de verwachtingen van de patiënt. Daarmee waarborgt u dat patiënten ook in de toekomst tevreden blijven.

Kwantitatieve methoden

De methode van dataverzameling hangt af van de populatie en de voorkeuren van het gezondheidscentrum. Een onderzoeker van ARGO zal in overleg met u een aanpak opstellen die is afgesteld op uw wensen. Kwantitatieve dataverzameling kan op verschillende manieren: een korte schriftelijke vragenlijst in de wachtkamer, een online vragenlijst (uitnodiging via een brief met inlogcode of via het e-mailadres) of met een schriftelijke vragenlijst die retour aan ARGO wordt gestuurd.  Naast verplichte indicatoren (van certificeerder en zorgverzekeraar) kan de vragenlijst zeer diverse thema’s bevatten. Hiervoor beschikt ARGO over een uitgebreide pool met gevalideerde items.

Kwalitatieve methoden

Met onze kwalitatieve methoden krijgt u diepere inzichten in de klantervaring. ARGO zorgt voor een professionele uitvoering van een patiëntenpanel, spiegelgesprek of interviews. Dat levert concrete aanknopingspunten voor kwaliteitsverbetering op!
Klik hier om te lezen hoe wij voor 3 gezondheidscentra een aanpak op maat hebben ontwikkeld.

Interactief

Dankzij onze samenwerking met Newcom BV bieden we realtime en continu inzicht in de patiëntervaring in uw gezondheidscentrum. Indien gewenst zetten we de meting van de patiëntervaring door in een continue meting. Via een actueel dashboard heeft u continu inzage in de data en hoeft u niet meer te wachten op een rapportage.
Heeft u niet zoveel met ‘dagkoersen’, en doet u liever 1 of 2 keer per jaar een meting van de patiëntervaring? ARGO regelt alles voor u. Tussentijds kunt u alle resultaten volgen in ons interactieve dashboard.

Veilig

Ook in 2020 zijn de gegevens van uw patiënten bij ARGO in goede handen. Al onze procedures hebben we alvast AVG-proof gemaakt. Het mailen van bestanden is verleden tijd door een nieuwe en veilige upload-faciliteit. We werken met Nederlandse servers en een gecertificeerd platform voor de dataverzameling. Onze ISO 9001 certificering biedt een waarborg voor een zorgvuldige behandeling van alle gegevens.
Lees hier meer over ons privacy protocol.

Betrouwbaar

Al jaren is ARGO voor honderden gezondheidscentra, huisartspraktijken en apotheken dé nummer 1 in onderzoek door de combinatie van degelijkheid, korte lijnen en methodische aanpak.
Geen meerjarencontract, geen verborgen kosten. We zijn gewoon een onderzoeksbureau.

Meer weten?

Wilt u weten wat wij voor uw centrum kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op met Peter van Linschoten. (c.p.van.linschoten@rug.nl)
Of laat uw gegevens achter in het contactformulier; wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!