ARGO brengt impact van Ronald McDonald Huis in beeld

Tijdens een presentatie op het jubileumsymposium op 26 november presenteerde Peter van Linschoten, directeur van ARGO, de resultaten van een onderzoek naar de maatschappelijke impact van het Ronald McDonald Kinderfonds. Door verschillende methoden en invalshoeken te combineren, kreeg het Kinderfonds een goed beeld van de enorme betekenis van het Ronald McDonald Huis en de Huiskamers voor gezinnen met een ziek kind.
Onze aanpak:
– Online onderzoek onder gasten van de 15 Ronald McDonald Huizen in Nederland
-> Kwantitatief en kwalitatief
– Narratief onderzoek (ism Kind & Ziekenhuis) naar de afwegingen van ouders
– Onderzoek onder zorgprofessionals in de ziekenhuizen naar de effecten van het Huis
– Verkenning naar de impact van de ontwikkelingen in maatschappij en gezondheidszorg voor het Kinderfonds

 

Belangrijkste uitkomsten
Zie Infographic 30 jaar Ronald McDonald Kinderfonds

 

Resultaat voor het Kinderfonds
Het Kinderfonds wilde met het onderzoek het maatschappelijk belang van het Ronald McDonald Huis en de Huiskamers opnieuw belichten. Het onderzoek droeg bouwstenen aan voor de lange termijn strategie en de positionering van het Kinderfonds in de Nederlandse gezondheidszorg. De locaties kregen bruikbare feedback van hun gasten en de zorgverleners in de ziekenhuizen, waardoor ze hun functioneren verder kunnen verbeteren.
– Objectivering van het maatschappelijk belang van het Ronald McDonald Huis
– Bouwstenen voor strategische keuzes en positionering
– Landelijke benchmark met landelijke aandachtspunten
– Locatie-rapportages met verbeterpunten per Huis en Huiskamer

 

Klik hier om de presentatie van Peter van Linschoten te bekijken

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!